تکنولوژی و کالای دیجیتال, راهنمای خرید, نقد و بررسی

ایرپاد چی خوبه؟

دسامبر 2016,تاریخی بود که اپل نسل اول ایرپاد را به دیدگاه جهانیان به عرضه گذاشت.
پس از ان تاریخ هدفون های بی سیم با قابلیت ها و شکل و شمایلی منحصر به فرد یکی پس از دیگری به بازار عرضه شدند.
انتخاب این که کدامیک مناسب شما اند به عوامل مختلفی مثل حالت گوش, بودجه و کیفیت و کارایی که از ایرپادتان انتظار دارید بستگی دارد. در این مقاله به بررسی و مقایسه چند مدل ایرپاد می پردازیم.

1-airpod2

یک ارتقای فوق العاده برای نسل اول تمام چیزی است که از اپل انتظار میرفت برای نسل دوم انجام دهد.
شارژ بی سیم و پشتیبانی از سیری اولین ویژگی هایی بودند که اپل ایرپاد 2 را با انها معرفی کرد.
همچنین نسبت به نسل اول کیفیت صدای شفاف تر و عملکرد باتری بهتری دارد که بین 2 تا 5 ساعت شارژ نگه میدارد.

با توجه به وزن 4 گرمی و قیمت حدودی 130دلاری, ارزش خرید ان توجیه میشود.

نمایی از ایرپاد 2

2-airpod pro

حذف صدای محیط اصلی ترین و شاخص ترین قابلیتی بود که اپل به ایرپاد پرو اضافه کرد.
وزن 5.4 گرمی برای هر گوشی و وزن کیس 46 گرمی از دیگر قابلیت های ان میباشند.
همچنین باتری ان نیز 4.5 ساعت شارژ نگه میدارد و هر کدام ازگوشی ها، دو میکروفون وجود دارد. یکی از این میکروفون‌ها برای بررسی صدای محیط و حذف آن به کار می‌رود و میکروفون دیگر برای تنظیم خودکار اکولایزر موسیقی استفاده می‌شود.
اپل،قابلیتی به‌نام اکولایزر تطبیقی به ایرپاد پرو اضافه میکند. بدین‌صورت‌که براساس شکل گوش هر فرد، هدفون اکولایزر را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند تا فردی که در حال گوش دادن به موسیقی است، بهترین تجربه را از گوش دادن به موسیقی داشته باشد.
روی هر کدام ازگوشی ها، اپل یک حسگر فشاری قرارداده که برای کنترل موسیقی بکار میرود. با یک بار فشردن، کاربر می‌تواند موسیقی خود را پخش یا متوقف کند. و به تماس‌ها پاسخ دهد.
دوبار فشردن دکمه، باعث پخش قطعه‌ی بعدی و پس از سه بار فشردن به قطعه‌ی قبلی پخش می‌شود.
مدتی است که در ایرپاد های اپل به‌جای قرار دادن کابل‌ لایتنینگ از کابل type c استفاده میکند و این سیاست را درایرپاد پرو نیز ادامه داد.

ایرپاد پرو به همراه کیس و جعبه

3-ایرپاد پرو 2

و این بار نسخه دوم ایرپاد پرو . با تغییرات جزئی ولی قیمت نسبتا زیاد به بازار عرضه شد.
کیفیت صدای فوق العاده عالی,قابلیت حذف صدای محیط, صدای فراگیر با قابلیت ردیابی حرکات سر و پشتیبانی از سیری قابلیت های شاخص این ایرپاد می باشد.
اما بسیاری از این قابلیت ها در اکثر هدفون های بیسیم موجود در بازار مثل:بوز,گوگل و بادز سامسونگ یافت میشود که این رقابت را برای ایرپاد پرو 2 اپل سخت میکند.
همچنین پس از گذشت سه سال از عرضه ایرپاد پرو اپل به طراحی کلی و فیت آن دست نزده و اگر هر دو نسل از این هدفون را کنار هم بگذارید، متوجه هیچ تفاوتی نمیشوید. نه ساقه‌های ایربادها به سبک رقیب سامسونگ حذف شده نه از طول آن‌ها کم شده و نه حتی رنگ دیگری اضافه شده.
قابل ذکر است که هدفون مثل گذشته فیت بسیار راحتی دارد، هنگام حرکت و دویدن از گوش نمی‌افتد و در استفاده‌ی طولانی مدت، گوش‌ها را خسته نمی‌کند و اگر از رابط و استایل کاربری ایرباد پرو نسل یک رضایت داشتید, نسل دوم ان نیز برایتان رضایت بخش خواهد بود.

ایرپاد پرو 2

4-ایرپاد 3

نسل سوم ایرپاد های اپل در اکتبر 2021 پا به بازار گذاشت.و به رقبایش نشان داد همچنان بعد از سه سال, حرفی برای گفتن دارد. و میتوان هنوز هم ان را در سبد خرید مشتریان مشاهده نمود.
اپل داخل ایرپاد 3 یک درایور بازطراحی کرده و حسگر تشخیص پوست قرارداد که تعیین می‌کنند گوشی ها داخل گوشتان هستند یا خیر. در صورتی که یکی از آن‌ها را از گوش خارج کنید با این حسگر تشخیص می‌دهد و موزیک را به طور خودکار قطع می‌کند.
همچنین از لحاظ طراحی,ساقه های ان نسبت به ایرپاد 2 کوتاه تراست و می‌تواند در مقابل عرق و رطوبت مقاومت نسبی داشته باشد. اما هنگام شنا یا پاشش شدید آب نباید از آن انتظار زیادی داشت.
همچنین اپل ادعا میکند که این گجت تا شش ساعت شارژ نگه میدارد که نسبت به ایرپاد های مورد بررسی مان, بهترین عملکرد را دارد.
با یک بار فشار دادن دکمه کنترلر می‌توانید موزیک را پخش یا متوقف کنید همچنین می‌توانید به تماس پاسخ بدهید. با فشار دادن طولانی ترساقه‌ها سیری فعال می‌شود.
یکی از ایرادات وارده به ایرباد 3, نداشتن نویز کنسلینگ است. که با توجه به عملکرد بسیار عالی ان در کیفیت صدا, مورد قابل توجهی به حساب نمی اید.

ایرپاد 3

در این مقاله به بررسی چند ایرپاد از محصولات اپل پرداختیم.اگر شما هم قصد خرید ایرپاد دارید, میتوانید با مراجعه به وبسایت وتوس استور خرید خود را نهایی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *