اخبار

بررسی circle to search یا همان دایره ی کنجکاوی گوگل!

کنجکاوی. حسی جذاب که از ابتدای تاریخ عامل اصلی تکامل, ماجراجویی ها و اکتشاف های انسان بوده. و امروزه نیز به رفتار های انسان جهت میدهد.
هر چه میخواهید بگویید. چه داوینچی باشید که میخواهد مونالیزا را خلق کند. و چه ایلان ماسک که قصد فتح مریخ را دارد. به هر حال نمیتوان تاثیر کنجکاوی را بر رفتار های انسان انکار کرد.
گوگل نیز تاثیر کنجکاوی را بر روان انسان به خوبی میداند. میداند مخاطب هایش افرادی کنجکاو, ماجراجو و اهل اکتشاف هستند. و برای همچین مخاطب هایی ویژگی های جذاب هم ارائه میدهد.
خبری که امروز به دستم رسید به قدری قابل تامل بود که گفتم خالی از لطف نیست مقاله ای تحت عنوان قابلیت جدید گوگل به بخش مقالات وتوس استور اضافه کنم.
گوگل دایره جستجو را به قابلیت های جستجو گر خود اضافه کرد.

دایره کنجکاوی گوگل چگونه کار میکند؟

دایره جستجو یا Circle to Search به قابلیت جدیدی گفته می‌شود که با آن شما می‌توانید برای جستجوی هر چیزی، بدون نیاز به اپلیکیشن یا ابزاری خاص، تنها با یک حرکت ساده، به نتیجه برسانید.
کافی است به کمک گوشی اندرویدی خود، آنچه که درباره‌اش کنجکاو هستید. را به‌صورت طبیعی (کشیدن دایره، رسم خط یا لمس) انتخاب کنید. و اطلاعات موردنیاز را همان جا دریافت کنید.
بیایید یک مثال بزنیم. حتماً پیش‌آمده که در شبکه‌های اجتماعی و یا هنگام تماشای یک ویدئو، از لباس یا کیف یک شخص خوشتان آمده باشد و یا در بخشی از یک فیلم، روی میز نوعی غذا سرو شده که توجهتان را جلب می‌کند. کافی است دکمه Home یا نوار پیمایش صفحه اندروید خود را برای چند لحظه لمس کنید تا قابلیت Circle to Search فعال شود.

circle to search چگونه فعال میشود؟

اما این‌همه ماجرا نیست، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا به کمک فیچرهای گوگل، انواع مدل‌های کیف، برندها و سایر ویژگی‌های سفارشی را نیز مورد بررسی قرار دهید. آیا روی رژ خوش‌رنگی خط کشیده‌اید؟ به کمک فناوری‌های جستجوی گوگل قادر خواهید بود. آن را با مدل‌های سه‌بعدی بر ساس تن رنگ صورتتان انتخاب و همان جا خریدتان را انجام دهید.
تمام این کارها بدون هیچ‌گونه زحمتی قابل‌انجام است. و دیگر نیاز نیست از صفحه‌ای به بخش دیگری بروید. وقتی کارتان تمام شد، صفحه را به کنار بکشید و به جایی که بودید برگردید.
گاهی اوقات ممکن است بخواهید سؤالات پیچیده‌تری در مورد آنچه که می‌بینید، بپرسید. فرض کنید در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستید و ناگهان تصویر یک املت خوشمزه با مواد افزودنی متفاوت نظر شما را جلب می‌کند. هرچند از این‌گونه موارد همواره در وب یافت می‌شود. اما این املت از ظاهر متفاوتی برخوردار است و اینجاست که مشتاق یادگیری بیشتر هستید.
به کمک فناوری multisearch که توانایی جستجو با متن و تصویر را به طور هم‌زمان فراهم می‌سازد. می‌توانید مفاهیم، ایده‌ها یا هر نوع موضوعی را به‌راحتی درک کنید و به جستجو بیاورید.

مثال بهتری برای شما داریم؛ فرض کنید در یوتیوب هستید و هنگام تماشای یک ویدئوی Shorts ناگهان به عبارت thrift flipping برخورد می‌کنید. اینجاست که با خط کشیدن زیر عبارت فوق، Circle to Search اطلاعاتی در خصوص سیستم خرید از فروشگاه‌های لباس دسته دوم و فروش مجدد آنها به قیمت بالاتر اطلاعات خواهد داد.
اما فقط اطلاعات؟ نه. به لطف فناوری منحصربه‌فرد هوش مصنوعی گوگل، این ویژگی به شما طرح‌های درآمدزایی برای راه‌اندازی فروشگاه thrift یا کسب درآمد از زنجیره thrift flipping را نیز ارائه می‌دهد.
ویژگی Circle to Search بر روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی مدل Pixel 8 و Pixel 8 Pro و سری جدید Samsung Galaxy S24 بر روی تمام زبان‌ها از جمله زبان فارسی در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *