تکنولوژی و کالای دیجیتال

بهترین گوشی های بازار از لحاظ دوربین

پیشرفت روز افزون تکنولوژی همانظور که مزایای بی شماری دارد, دارای معایبی نیز هست.
یکی از ان معایب, رو به افول رفتن بازار دوربین های عکاسی میباشد. اما چرا؟
کمتر کسی میتواند منکر پیشرفت دوربین های موبایل های هوشمند شود.
اگر 15 سال پیش زندگی میکردیم و این مقاله را ان موقع میخواندید, احتمالا موبایل در دستتان یا دوربین نداشت و یا از دوربین ضعیفی برخوردار بود که مجبور بودید برای ثبت تصاویرتان یک دوربین عکاسی تهیه کنید.
اما در 2024 اوضاع اینگونه پیش نمیرود!
در این مقاله قصد بررسی موبایل هایی را داریم که از لحاظ دوربینی حرفی برای گفتن دارند و خوب بلدند با کیفیت تصاویر خود, خریداران را وسوسه کنند.

1- ایفون 15 promax

بدون اتلاف وقت و بدون شک, اولین گوشی ای که لیاقت قرار گرفتن در صدر لیستمان را دارد, پرچمدار جدید اپل یعنی ایفون 15 پرو مکس است.
موبایلی که پس از جنجال های فراوان و بهبود هایی واقعا تاثیرگذار, به بازار عرضه شد تا خط و نشانی برای رقبای اندرویدی خود باشد و در بحث ثبت تصاویر نیز با دوربین های عکاسی رقابت تنگاتنگی انجام دهد.
ایفون 15 پرو مکس برای اولین بار از دوربین پریسکوپ تله فوتو فوق عریض استفاده می‌کند و می‌تواند تا 5 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
در ادامه به صورت دقیق‌تر نگاهی به دوربین‌های این گوشی پرچمدار خواهیم داشت.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی Sony IMX803 با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی که در پس لنزی 24 میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نیز پشتیبانی می‌کند.
دوربین پریسکوپ تله فوتو دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.22 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی 120 میلی‌متری با دیافراگم F/2.8 قرار گرفته .و از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت سه بعدی و فوکوس خودکار دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. و می‌تواند تصاویری با زوم اپتیکال 5 برابری به ثبت برساند.
دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/2.55 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی که در پس لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم F/2.2 قرار گرفته. و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.
با توجه به رجیستر نشدن این موبایل و بازار فروش نامناسب, مجموعه وتوس استور این موبایل را به صورت نقد و اقساط در اختیار خریدارانی قرار میدهد که حسی تجربه نشدنی از موبایل خود میخواهند.

2-سامسونگ s24 ultra

در ادامه این مقاله, به سراغ پرچمدار سامسونگ میرویم.
کمتر کسی میتواند انکار کند سامسونگ s24 ultra را جوری به بازار عرضه کرده تا اجازه جولان به سایر موبایل های اندرویدی ندهد.
با وجود گذشت چند ماه از عرضه این موبایل, اس 24 الترا سامسونگ همچنان سایه سنگین 15 پرومکس را بر خود احساس میکند.
این موبایل با وجود اینکه یک سروگردن از پرچمدار اپل پایینتر است. اما دردسر هایی مثل رجیستر نشدن و پریدن انتن رقیب خود را ندارد. و گزینه ای واقعا ایده ال برای افرادی است که قصد خرید موبایل های پرچمدار را دارند.
بریم سراغ دوربین و کیفیت ثبت این موبایل
گلکسی S24 Ultra دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه ۱٫۳ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۰ میکرون‌متری دارد. به‌علت ترکیب ۱۶ پیکسل درون ۱ پیکسل، تصاویر به‌صورت پیش فرض ۱۲٫۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.
دوربین پریسکوپ تله فوتو سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX854 با اندازه ۱٫۱.۵۶ اینچی و اندازه ۱٫۰ میکرون‌متری دارد. شما می‌توانید تا 5 برابر به صورت اپتیکال با این دوربین به‌روی سوژه‌ها زوم کنید.
دوربین فوق عریض دارای سنسوری 12 مگاپیکسلی مدل Sony IMX564 است.
دوربین تله فوتو سنسوری 10 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.52 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی دارد. به کمک این دوربین می‌توانید تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کنید.
دوربین سلفی نیز سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد.

3-شیائومی 13 tpro

بریم سراغ شیائومی!
گر قصد دارید یک گوشی پرچمدار را با بودجه پایین‌تری خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی جدی به شیائومی 13 تی پرو داشته باشید.

محصولی که هم دوربین‌های بسیار خوبی دارد و هم سخت افزار و نمایشگر پرچمدار را در اختیار شما قرار می‌دهد. لنز اصلی این مدل سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری و فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند.

4- سامسونگ گلکسی a55

بهترین گوشی سامسونگ در بازار میان رده, قطعا a55 میباشد. که هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ دوربین حرف های جالبی برای گفتن دارد.
سامسونگ گلکسی a55 از دوربین 3 گانه ی 50 و 12 و 5 مگاپیکسلی بهره میبرد. که گزینه ای جذاب برای افرادی است که دنبال ثبت تصاویر خود با یک گوشی میان رده میباشند.

5-ایفون 13 پرومکس و 13 پرو

وقتی صحبت از گرانقیمت ترین گوشی های بازار میشود, نام اپل با پرچمدار دوسال پیش خود خوش میدرخشد.
دلیل اختلاف قیمت فاحش این سری با ایفون 14 و 15 رجیستر شدن انهاست.که قیمتی باور نکردنی به نسل 13 ام موبایل های اپل میدهد.
اگر از قیمت فاکتور بگیریم, نمیتوان انکار کرد که ایفون 13 پرومکس از دوربین و سخت افزار واقعا جذابی بهره میبرد. که به این صورت میباشد.
دوربین اصلی ایفون 13 پرو مکس سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است. و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.
دوربین فوق عریض سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.5 اینچی دارد و در پشت لنزی 13 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این لنز توانایی ثبت تصاویری 120 درجه‌ای را داراست.
دوربین تله فوتو سنسوری 12 مگاپیکسلی با اندازه 1/3.5 اینچی دارد .و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.
لنز TOF 3D LiDAR scanner برای تشخیص عمق میدان کاربرد دارد.
دوربین سلفی دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

جمع بندی نهایی

نمیتوان تاثیر دوربین را بر میزان فروش یک موبایل و قیمت ان انکار کرد.
اما به هر حال وقتی دست به انتخاب موبایل میزنید,(که اغلب هزینه ای بالا برایتان همراه دارد).بهتر است موبایلی را انتخاب کنید تا از لحاظ دوربین کیفیتی قابل قبول به شما ارائه دهد. تا سراغ هزینه های سنگین خرید دوربین های عکاسی نروید.
در این مقاله به بررسی چند موبایل که در بازار ایران میتوان از انها کیفیت دوربین قابل قبولی گرفت, پرداختیم.
اگر شما هم قصد خرید موبایل یا هر کالای دیجیتال دیگری را به صورت نقد و اقساط دارید. میتوانید با مراجعه به وبسایت وتوس استور, خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *