اخبار, تکنولوژی و کالای دیجیتال

رونمایی اپل از اولین ایفون تاشوی خود, شاید حوالی 2026!

درحالیکه سال های زیادی از رونمایی موبایل های تاشو توسط سامسونگ میگذرد. و برند های دیگری همچون گوگل به لیست عرضه کنندگان موبایل تاشو اضافه شده اند اپل ترجیح داده سکوت اختیار کند. اما تا کی؟

 طبق اخبار جدید که از آسیا پخش شده احتمالا اپل این موضوع را در سال 2026 تغییر خواهد داد. این گزارش ادعا می‌کند که این گوشی تاشو شباهت نزدیکی به Z Flip 6 خواهد داشت و مانند سری Fold نخواهد بود. ظاهرا طبق شواهد موجود اپل فاز تحقیق و توسعه این دستگاه را آغاز کرده است. همین موضوع باعث شده تا احتمال دهیم که این گوشی تا سال 2026 عرضه و معرفی میشود.

اما دلیل این همه تاخیر چیست؟

طی سال‌های گذشته اپل بارها و بارها ثابت کرده که برای استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید هیچ عجله‌ای ندارد. اپل در بازار گوشی‌های هوشمند در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. در این میان اگرچه اپل هیچ اقدام خاصی در راستای گوشی‌های تاشو انجام نداده. اما به لطف پیشرفت‌های به دست آمده از طرف رقبای اندرویدی, در این زمینه به موفقیت قابل توجهی خواهد رسید.

از جذابیت و استایل جذاب هر چه تمام تر این سبک موبایل ها که بگذریم, میرسیم به برخی از معایب گوشی های تاشو که شاید به اپل حق بدهیم در این عرصه سکوت را رجز خوانی ترجیح دهد.

  1. گوشی‌های تاشوی بزرگ مانند دو گوشی به هم‌چسبیده هستند و در ضمن به دلیل ضخامت و وزن زیاد تجربه‌ی کاربری دلچسبی ارائه نمی‌کنند.
  2. در تبلیغات مربوط به گوشی‌های تاشو گفته می‌شود که تجربه‌ی تماشای فیلم‌ها و ویدیوها با این گوشی‌ها، لذت‌بخش‌تر است اما در حقیقت این گوشی‌ها در این زمینه تفاوت خاصی با گوشی‌های معمولی ندارند.
  3. این نوع گوشی‌ها معمولا شکننده‌تر هستند و به همین خاطر در مقایسه با گوشی‌های معمولی دوام پایین‌تری دارند.
  4. با توجه به محدودیت فضای موجود در بدنه، بیشتر این گوشی‌ها در زمینه‌ی کیفیت دوربین حرفی برای گفتن ندارند و عمدتا از دوربین‌های ضعیف یا معمولی بهره می‌برند.

اپل از تجربیات اندرویدی ها در این زمینه بهره میگیرد!

 اپل طی سال‌های گذشته بارها نشان داده که برای بررسی ایده‌های جدید و نوآورانه، از تجربیات شرکت‌های اندرویدی بهره برده و خواهد برد.

قابلیت هایی مثل دوربین دوگانه, حالت شب, سیستم تشخیص چهره یا همان فیس ایدی و برخی ویجت ها از این دست مسائل هستند.

برای آیفون تاشو هم ظاهرا بار دیگر همین رویکرد تکرار خواهد شد.

اگر شما هم قصد خرید ایفون به صورت نقد و اقساط را دارید, میتوانید با مراجعه به وبسایت وتوس استور خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *