تکنولوژی و کالای دیجیتال, نقد و بررسی

سیری چیست؟ بررسی دستیار هوشمند اپل

هی سیری! جمله ای که هر دارنده ی موبایل های اپل حداقل یکبار به زبان اورده است و برای بسیاری از ما اشناست.
اما سیری چیست؟ قابلیت ها و کاربرد های ان کدامند و چگونه ان را فعال کنیم؟
با ما همراه باشید.

قابلیت های این دستیار صوتی

برای همه مان پیش امده است میخواهیم با موبایل هوشمند خود کار کنیم اما به هر دلیلی توانایی لمس صفحه نمایشگر موبایلمان را نداریم. یا میخواهیم از راه دور با موبایلمان در ارتباط باشیم.
بسیار خب, سیری اینجاست.
میتوانید با ان موسیقی پلی کنید, به تماس ها و پیام هایتان پاسخ دهید, با کسی تماس بگیرید, از ان برای جهت یابی و مسیریابی استفاده کنید, برایتان شیر یا خط بندازد و بهترین روستوران ها و سینما های اطراف را برایتان پیدا کند .
فقط کافیست بگویید هی سیری.
مثلاً این دستیار هوشمند می تواند آب و هوای روزهای آینده را به کاربران نشان دهد و مواردی از این دست را به شما اطلاع رسانی کند.

زبان های تحت پشتیبان سیری

سیری از زبان های مختلفی پیشتیبانی میکند. از انگلیسی و اسپانیایی تا ژاپنی. در ادامه به مجموعه زبان های تحت ساپورت سیری میپردازیم.
نروژی
روسی
ترکی استانبولی
ژاپنی
انگلیسی
اسپانیایی
فرانسوی
آلمانی
ایتالیایی
سوئدی

سیری چگونه کار میکند؟

هوش مصنوعی پدیده ی دیجیتالی جدیدی است که زندگی همه مارا تحت تاثیر قرار داده و همه ما راجب ان شنیده ایم.
این دستیار هوشمند نیز به کمک هوش مصنوعی فعالیت های خود را انجام میدهد. این دستیار صوتی بر پایه هوش مصنوعی طراحی و تدوین شده و برای تکامل آن از علم پردازش طبیعی زبان استفاده شده است.
این برنامه دارای سه لایه مجزا و مرتبط با یکدیگر است. لایه های فوق شامل لایه ارتباطی و مکالماتی، لایه آگاه به اطلاعات شخصی و لایه سرویس خدماتی هستند که در کنار مجزا بودن، از طریق روش هایی به یکدیگرارتباط داده شده اند.

نحوه فعال سازی سیری

حتما برایتان پیش امده میخواهید از سیری موبایلتان استفاده کنید اما برایتان فعال نمیشود یا نمیدانید چگونه ان را فعال کنید.
وارد تنظیمات ایفونتان شوید و general را انتخاب کنید و گزینه siri را انتخاب کنید

 

فعال سازی سیری در تنظیمات

یکی از کاربردی ترین برنامه هایی که اپل بر روی گوشی ‌های هوشمند خود قرار داده، دستیار صوتی سیری است.
قابلیت های مختلف این دستیار صوتی سبب محبوبیت بالای آن در بین کاربران گوشی ‌های اپل شده است و امروزه اغلب کاربران اپل از این دستیار صوتی برای انجام کارهای روتین خود استفاده می کنند.
متاسفانه این دستیار صوتی از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. اما از طریق ترفند هایی افراد فارسی ‌زبان نیز می‌توانند از این دستیار صوتی برای انجام کارهای مختلف خود استفاده کنند. آیا شما هم تاکنون از این دستیار صوتی استفاده کرده اید؟ قدرت و عملکرد آن را چگونه توصیف می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *