سبک زندگی, سرگرمی, نقد و بررسی

شش فیلم برتر ماجراجویانه که باید انها را تماشا کنید!

ماجراجویی و کنجکاوی حسی است که از اغازگاه تاریخ, هدایتگر فعالیت های انسانی بوده است.
هر چه میخواهید بگویید. چه داوینچی باشید که میخواهد مونالیزا را خلق کند. و چه ایلان ماسک که قصد فتح مریخ را دارد. به هر حال نمیتوان تاثیر کنجکاوی را بر رفتار های انسان انکار کرد.
در این مقاله قصد بررسی فیلم هایی را داریم که مناسب افرادی است که زندگی معمولی برای انها هیجانی ندارد و میخواهند کمی ادرنالین را تجربه کنند.
با ما همراه باشید.

1-سه گانه ی ارباب حلقه ها

بدون شک تمام فیلم‌های ارباب حلقه‌ها استحقاق حضور در فهرست بهترین فیلم‌های ماجراجویی را دارند. از «یاران حلقه» که به حق یک شروع درگیرکننده است بگیرید تا «بازگشت پادشاه» که یک پایان ماندگار بر این سه‌گانه است.
فیلم «ارباب حاقه‌ها» اول به ژانر فانتزی تعلق دارد. و این ژانر هم سال‌ها بود که از سوی منتقدان چندان جدی گرفته نمی‌شد. منتقدان فیلم‌هایی این چنین را مناسب عامه‌ی مردم می‌دیدند و تصور می‌کردند که آن‌ها کاربردی جز سرگرمی و گذراندن وقت ندارند.
اما پیتر جکسون با ساختن سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» همه چیز را تغییر داد و با اقتباس از کتاب‌هلای معرکه‌ی تالکین داستانی ساخت که همه چیز را یک جا با خود دارد.
جدال میان خیر و شر، نبردهای نفس‌گیر، روابط عاطفی عمیق، پیوندهای رفاقت و برادری، دیوان و ددان قدرتمند، مردان و زنانی گول خورده و در خدمت ارباب پست، مردمانی خوش قلب و در نهایت گروهی از افراد که برای به بار نشاندن نیکی و خوشی بر روی زمین تمام تلاش خود را می‌کنند.
در دوران قدیم ۳ حلقه قدرت برای الف‌ها، ۹ حلقه برای آدم‌ها و ۵ حلقه برای دورف‌ها ساخته شد. اما سائورون ارباب تاریکی قدرت همه‌ی حلقه‌ها در یک حلقه جمع کرد. چون می خواست بر سرزمین میانه فرمانروایی کند، از آن استفاده و به آن جا حمله کرد. اتحاد انسان‌ها و الف‌ها جلوی یورش او را گرفت و حلقه به دست ایسیلدور پادشاه انسان‌ها افتاد. او برای این که روح ارباب تاریکی‌ها را از بین ببرد و شر او را همیشه کم کند باید حلقه را در کوه نابودی بسوزاند اما قدرت حلقه وسوسه‌اش می‌کند و از این کار سر باز می‌زند. ایسیلدور در حمله‌ی اورک‌ها کشته می‌شود. و حلقه به ته رودخانه‌ای سقوط می‌کند و از نظرها مخفی می‌ماند. تا این که …

2- زندگی پای (Life Of Pi)

داستان این فیلم ماجراجویی کمتر بر مبنای منطق رئالیستی است و بیشتر به جهانی فانتزی تعلق دارد.
در این جا یک پسربچه‌ی تنها در میانه‌ی یک دریای بی‌کران باید تمام تلاش خود را برای زنده ماندن انجام دهد.
تقریبا تمام داستان فیلم در دریا می‌گذرد. اما قضیه زمانی سخت‌ می‌شود و ماجراهای فیلم را پیچیده‌تر می‌کند که پسرک قهرمان فیلم مجبور می‌شود قایق خود را با ببری شریک شود. و در کنار او به زندگی روزانه‌ی خود ادامه دهد.
در این مسیر او یاد می‌گیرد که چگونه ماهی بگیرد و حتی رسم رفاقت و دوستی با ببر را هم درک می‌کند. «زندگی پای» همان‌گونه که از نامش پیدا است درباره‌ی زندگی آدمی و بلوغ او و فهم مشکلات هستی است. پس همان‌ قدر که به بقای آدمی در یک محیط خشن ربط دارد، به بقای او در دل یک زندگی انسانی هم بی‌ارتباط نیست. این چنین ماجراهای شخصیت اصلی، به ژانر بقا هم ارتباط پیدا می‌کند.
«زندگی پای» توانست جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی را از آن آنگ لی کند. و البته فیلم‌برداری خوب کلادیو میراندا هم از چشم گردانندگان اسکار و اعضای آکادمی دور نماند. و اسکار بهترین فیلم‌برداری هم به فیلم رسید.

3-فیلم Alice in Wonderland

آلیس دختری جوان و بی‌تکلف است. که قرار است با مردی نجیب زاده ازدواج کند، امری که مورد پسند او نیست. او در جشن نامزدی از جمعیت فرار کرده و اتفاقی به‌دنبال خرگوشی عجیب وارد گودالی در باغ می‌شود و اینجا است که سفر سورئال و غریب او به سرزمینی عجیب و زیرزمینی شروع می‌شود.
سرزمینی که بی‌شباهت به کابوس‌هایی نیست که در کودکی دیده است. جایی مملو از حیوانات سخنگو، ملکه و شوالیه‌های شرور و البته دوستانی وفاداراست.
فیلم آلیس در سرزمین عجایب تیم برتون شاید حداقل انسجام روایی منبع اقتباس خود را قربانی کرده باشد. اما بدون تردید یک اثر بصری با جذابیتی غیرقابل انکار است.

4-فیلم Jurassic Park

فیلم پارک ژوراسیک به این پرسش ساده می‌پردازد: وجود یک پارک موضوعی امن مملو از انواع دایناسورهای شبیه‌سازی شده، ممکن است چه مشکلی به وجود بیاورد؟
پرسشی که پاسخ آن سرآغاز ساخت مجموعه فیلم‌هایی جذاب بود. همانگونه که از نام فیلم پیدا است، داستان در مورد پارکی خاص و محل نگه‌داری گونه‌های مختلف دایناسورهای باستانی است. تیمی از محققان در آن‌جا مشغول فعالیت بوده و ایمنی آن را تحت نظر دارند. اما با وقوع اتفاقی غیرمنتظره، اوضاع از کنترل خارج و دیاناسورهای رها می‌شوند.
یک دستورالعمل عالی برای ماجراجویی در جنگل به سبک ماقبل تاریخ که به‌لطف جلوه‌های ویژه تماشایی و کمک گرفتن از فناوری‌های روز، جذابیتی دو چندان پیدا کرده است.
اندکی پس از اینکه الی ساتلر و آلن گرانت دیرینه‌شناس و یان مالکوم ارائه دهنده تئوری هرج و مرج، وارد این پارک می‌شوند تا ایمنی آن مکان را تایید کنند. هکری ناراضی در جزیره دایناسور‌های ساکن پارک را رها می‌کند تا یک هیاهو ایجاد شود.
سپس با از بین رفتن امنیت نرده‌ها قدرت خود را از دست می‌دهند. و این دستور العملی برای ماجراجویی جدی ماقبل تاریخ است که با جلوه‌های بصری چشم نواز کامل می‌شود. همانطور که قابل حدس است «پارک ژوراسیک» جزو بهترین فیلم های اکشن و ماجراجویی تاریخ سینما به شمار می‌رود.

5-فیلم هری پاتر و سنگ جادو

سفری جادویی و شگفت‌انگیز به مدرسه جادوگری هاگوارتز است. جایی که کودکان با استعداد در زمینه جادو در یکی از چهار شاخه این مدرسه قرار می‌گیرند و در استفاده از جادو آموزش می‌بینند.
داستان از طریق چشمان قهرمان فیلم، یعنی یک یتیم عینکی مورد آزار و اذیت، روایت می‌شود.او می‌فهمد والدینش در دنیای جادوگری مهم بودند و به دست لرد ولدمورت جادوگر شرور مرده‌اند.
این اقتباس از سری کتاب جی کی رولینگ از نزدیک به اهمیت یافتن پذیرش به عنوان یک رانده شده و امتناع از دادن موقعیت به کسانی که به دیگران آسیب می‌رسانند می‌پردازد.
می‌توان گفت تمامی فیلم‌های سری هری پاتر لایق و شایسته حضور در این لیست هستند. اما باتوجه به محدودیت‌ها، ما تنها به یکی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم. مجموعه هری پاتر کودکی و نوجوانی چند نسل اخیر را شکل داده. و بعد سال‌ها هنوز هم طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

6-فرانچایز دزدان دریایی کارائیب

سال های اغازین قرن 21 بود که گور وربینسکی و جانی دپ تصمیم به خلق فرانچایزی گرفتند که ماجراجویی های یک دزد دریایی جسور را روایت کند.
دنبال خلق اثری بودند که مانند اسپایدر من فقط محدود به امریکا و فرهنگ ان نشوند و پا را کمی فراتر بزارند.
نمادی که در هر فرهنگی یافت شود. یک دزد دریایی!
در فیلم‌ها، اسپارو یکی از ۹ ارباب دزدان دریایی هفت دریا است.
او می‌تواند خیانت‌کار باشد و اغلب با استفاده از شوخ‌طبعی و مذاکره به جای زور زنده می‌ماند و تصمیم می‌گیرد از خطرناک‌ترین موقعیت‌ها فرار کند و فقط در صورت لزوم بجنگد.
در فیلم، اسپارو در پی بازپس‌گیری کشتی خود، مروارید سیاه، از شریک اول خود، هکتور باربوسا، معرفی می‌شود. او بعداً در تلاش است که حین جنگ با کمپانی هند شرقی بریتانیا از دست دیوی جونز افسانه‌ای فرار کند. در ماجراهای بعدی او به دنبال یافتن چشمهٔ جوانی و نیزهٔ پوزئیدون است.
کاپیتان جک اسپارو به عنوان یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های سینمایی در تمام دوران شناخته می‌شود. هنگامی که فیلم صندوقچه مرد مرده بیش از یک میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروش کرد، ایان ناتان موفقیت فیلم را به محبوبیت اسپارو نسبت داد.
مجله امپایر در سال ۲۰۰۶ نقش آفرینی دپ را به عنوان هفتاد و چهارمین «رویدادی که دنیای ما را تکان داد» اعلام کرد. و بعداً او را هشتمین شخصیت برتر سینما در تمام دوران معرفی کرد.
اگر شما هم دنبال فیلمی ماجراجویانه حول بازی جانی دپ در نقش یک دزد دریایی زیرک و حقه باز هستید, این فرانچایز را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *