آموزش و ترفند, تکنولوژی و کالای دیجیتال

خاموش شدن گوشی هوشمند

برای همه مان پیش امده است که در حال کار با گوشی های هوشمند خود هستیم؛ یا در حال مکالمه با دوستان خود میباشیم که موبایل هوشمندمان خاموش میشود.درابتدا شاید مساله مهمی نباشد اما وقتی نیاز فوری به گوشی خود داشته باشید,مساله حائز اهمیت بیشتری است.
با ما همراه باشید تا در ادامه به انواع دلایل خاموش شدن گوشی های هوشمند و روشن نشدن مجدد انها بپردازیم.

1-نفوذ اب به داخل گوشی

اولین دلیلی که به ذهن هر کداممان می اید,نفوذ اب به داخل گوشی و از کار انداختن قطعات الکترونیکی داخلش باشد.
بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی, از گواهی ضدآب بهره می‌برند. و شما می‌توانید تا مدت زمان و محدوده خاصی از آن در زیر آب بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.
.اگر گوشی هوشمند شما قدیمی است یا به هر دلیلی از گواهی ضدآب پشتیبانی نمی‌کند. و اخیراً نیز به درون آب سقوط کرده، احتمالا می‌توانید علت خاموش شدن گوشی هواوی و سایر برندها را به این موضوع ارتباط دهید.

2-داغ کردن بیش از حد موبایل

بسیاری از ما از گوشی مان برای کار های سنگین استفاده میکنیم.بازی های سنگین و فعالیت هایی که موجب داغ کردن موبایلمان میشوند.بعضی اوقات نیز با متصل بودن گوشی مان به شارژر باعث داغ شدن گوشی مان میشود.
این موضوع امری خطرناک است که میتواند منجر به سوختن موبایلمان و خطر انفجار و تلفات مالی و جانی باشد.
برخی از گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و آیفون، به منظور جلوگیری از صدمه دیدن قطعات مختلف گوشی در صورت داغ شدن بیش از حد، به یک حسگر دما مجهز شده‌اند.
این حسگر دما، در صورت تشخیص داغ شدن بیش از حد، به صورت خودکار گوشی را خاموش می‌کند تا از صدمه دیدن قطعات مختلف آن جلوگیری شود.
هر زمان که حس کردید گوشی هوشمند شما داغ کرده و این دلیل خاموش شدن ناگهانی آن است، پیشنهاد می‌کنیم که مدتی صبر کنید تا دمای آن کمتر شود و سپس اقدام به روشن کردن آن نمایید.

3-معیوب بودن منبع تغذیه گوشی

یکی دیگر از احتمالاتی که می‌توان آن را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد، خراب شدن منبع تغذیه گوشی است.
منبع تغذیه یا پاور مدار یک قطعه الکترونیکی است که برای تامین برق مورد نیاز باتری به گوشی هوشمند شما استفاده می‌شود. شارژر گوشی، با اتصال آن به گوشی و به منبع برق، به باتری انرژی می‌دهد و باتری گوشی را شارژ می‌کند.
بنابراین پر واضح است که اگر این قطعه خراب شود، باتری دیگر نمی‌تواند انرژی لازم را به گوشی شما ارائه دهد و در نتیجه، گوشی شما قادر به روشن شدن نخواهد بود.

4-پر بودن حافظه موبایل هوشمند

پر شدن فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمند شما می‌تواند باعث کاهش سرعت و کندی عملکرد آن شود. همچنین، اگر قطعات سخت‌افزاری گوشی شما در حین اجرای فرایندهای سنگین، نتوانند با سرعت کافی پردازش را انجام دهند، ممکن است به طور ناگهانی گوشی را خاموش کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره حافظه‌ی داخلی گوشی خود را مورد بررسی قرار داده تا هیچ وقت پر نشوند.

5-معیوب بودن شارژر گوشی هوشمند

شارژر گوشی هوشمند شما، انرژی برق را به درون باتری انتقال می‌دهد تا گوشی برای انجام امورات شما در مدت زمان معینی شارژ داشته باشد.
اگر شارژر گوشی شما خراب باشد، طبیعتاً این پروسه به شکل درستی صورت نمی‌گیرد و باتری نیز به درستی شارژ نخواهد شد. همچنین استفاده از شارژر های فیک و غیر اصلی باعث خراب شدن باتری موبایلتان و اسیب دیدن بخش های دیگر گوشی تان میشود..
تنها کافی است که یک شارژر باکیفیت دیگر متناسب با گوشی خود را تهیه کنید و گوشی خود را با آن شارژ کنید. اگر گوشی شما بدون هیچ مشکلی شارژ شد و به طور خودکار خاموش نشد، مشکل از شارژر شما بوده. پس وقت آن رسیده که آن را با یک محصول باکیفیت و اوریجینال جایگزین کنید تا مانع بروز مشکلات دیگر شوید.

6-خراب شدن صفحه نمایشگر موبایلتان

اگر صفحه نمایش موبایلتان اسیب یا ضربه ببیند,ممکن است باعث خاموش شدن گوشی و روشن نشدن ان شود.
در این مواقع اکثر کاربران فکر می‌کنند که گوشی‌ آن‌ها به طور کلی خاموش شده، این در حالی است که گوشی سالم است. اما نمایشگر آن به دلیل ضربه و آسیب‌دیدگی خراب شده و قادر به نمایش محتواهای تصویری نیست.
برای بررسی اینکه گوشی هوشمند شما به صورت ناگهانی خاموش شده یا فقط نمایشگر آسیب دیده است، می‌توانید از یک گوشی دیگر به تلفن همراهتان زنگ بزنید. بررسی کنید که آیا صدا یا ویبره‌ای از سمت گوشی می‌شنوید یا خیر.
اگر صدا یا ویبره‌ای از سمت گوشی خود شنیدید، می‌توانید به این نتیجه برسید که فقط نمایشگرتان آسیب دیده است . و می‌توانید با تعویض ال سی دی مشکل را حل کنید.

7-ویروسی بودن موبایل هوشمندتان

دلیل دیگری که میتوان خاموش بودن موبایلتان را به ان ربط داد,باگ داشتن یا ویروسی بودن موبایلتان است.
خیلی اوقات به دلیل نصب بعضی اپلیکیشن ها که دارای بد افزار هستند گوشی مان دارای باگ یا ویروس میشود.
البته که این موضوع برای دارندگان گوشی‌های آیفون صدق نمی‌کند. زیرا امکان سایدلود کردن (دانلود اپ‌ها از سایر منابع به جز اپ استور) برای این دسته از کاربران وجود ندارد و از این مشکل تا حد بسیار زیادی در امان هستند.
اما موبایل های سامسونگ و شیائومی از دچار این مشکل میشوند. که میتوان ان را با نصب یک انتی ویروس یا مراجعه به تعمیرگاه موبایل حل کرد.

ویروس یا باگ,یکی از اصلی ترین دلایل خاموش شدن گوشی هوشمند

تا به اینجا متوجه دلایل خاموش شدن گوشی های هوشمندمان شدیم,اما در مواجه اول احتمالا نمیدانیم کدامیک از موارد بالا دلیل اصلی خاموش بودن و روشن نشدن گوشی مان است.در ادامه به راه حل هایی می پردازیم که میتواند مارا ازاین وضعیت نجات دهد.


1-ری استارت کردم گوشی

ساده ترین و در دسترس ترین راه حلی که به ذهن بسیاری از کاربران خطور میکند,یکبار خاموش و روشن کردن موبایل هوشمندمان است. این روش بسیار ساده معمولا بسیاری از مشکلات موبایل را حل میکند اما همیشه کارساز نیست و گاهی به روش های تخصصی تری نیاز است.

2-فعال کردن حالت ایمن یا سیف مود

حالت ایمن گوشی یک حالت عملکردی است که در آن تمامی برنامه‌های شما با برنامه‌های پیش‌فرض گوشی اجرا می‌شوند و برنامه‌های نصب شده توسط شما در این حالت اجرا نمی‌شوند.
این حالت برای تشخیص و رفع مشکلات گوشی مانند خاموش شدن ناگهانی، کندی عملکرد، اجرای نادرست برنامه‌ها و یا مشکلات دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش انجام این کار در گوشی‌های اندروید و ایفون متفاوت است.

3-ریست فکتوری

اخرین راهکار یا بهتر است بگوییم راهکار نهایی برای روشن نشدن گوشی,ریست فکتوری یا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه است.
در تنظیمات گوشی میتوانید به ان دسترسی داشته باشید و با این کار تمامی اطلاعات و برنامه های روی گوشی بجزبرنامه های پیشفرض موبایلتان پاک خواهد شد.

ریست فکتوری در گوشی سامسونگ

مراجعه به یک تعمیرگاه موبایل معتبر و دادن گوشی تان به دست یک تعمیرکار متخصص, اخرین راهکاری است که برای خاموش شدن موبایل هوشمندتان میتوانید پیدا کنید. اگر در این مورد موبایلتان را به دست فردی متخصص بسپارید,دوباره از کارکردن با موبایلتان لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *