تکنولوژی و کالای دیجیتال

قابلیت هایی مخفی و کاربردی ایفون که از انها بی خبرید!

چند روز پیش بود که ما بین دیالوگ دو نفر از دوستداران موبایل, جمله ای به گوشم خورد که فکر کردن به ان خالی از لطف نبود.
موضوع کلی صحبت انها این بود که گوشی های ایفون با وجود برخورداری از قوی ترین سیستم عامل, کاربری سختی داشته و استفاده کردن از انها یا نیازمند تجربه و یا مهارتی است که یادگیری ان نیز زمان گیر میباشد.
در این مقاله به بررسی چند ترفند مخفی در موبایل های ایفون میپردازیم. اگر میخواهید نفر سوم دیالوگ بالا باشید که در کارکردن با موبایل های ایفون تبحر دارد,این مقاله برای شماست.
با ما همراه باشید.

1-دارک مد آیفون (Dark mode)

از دارک مد شروع میکنیم؛ یا همان حالت شب.
گاهی اوقات به خصوص در هنگام شب یا در محیط های تاریک ممکن است نور زیاد یا صفحه ی بک گراند سفید گوشی، چشمان شما را اذیت کند. در این مواقع می توانید به راحتی گوشی خود را در حالت دارک مد قرار دهید تا تمام بخش ها به رنگ سیاه تبدیل شوند. برای فعال کردن این مورد مراحل زیر را انجام دهید:

وارد تنطیمات گوشی آیفون خود شوید.
بر روی گزینه ی Display & Brightness ضربه بزنید.
در بالای صفحه گزینه ی روشن و تاریک را مشاهده می کنید.
با انتخاب گزینه ی Dark، گوشی در حالت تاریک یا همان دارک مد قرار می گیرد.

2-تماس تصویری با گوشی آیفون

اگر سیستم عامل ایفون شما ios 13 به بالا است, دیگر نگران تماس های تصویریتان نباشید.
وارد برنامه face time شده و با مخاطبتان به راحتی تماس تصویری برقرار کنید.
دیگر هم دردسر های تماس تصویری واتساپ و بعضی اپلیکیشن های داخلی را نخواهید داشت.

3-تایپ یک دستی

یکی از ترفند های آیفون که موجب استفاده ی راحت تر شما از این گوشی ها می شود، قابلیت تایپ یک دستی است. این قابلیت برای کاربران گوشی های بزرگ تر آیفون نظیر مدل های پلاس یا پرومکس بسیار کاربردی است. برای فعال کردن این قابلیت باید مراحل زیر را انجام دهید:

1-ابتدا از منو آیفون خود وارد تنظیمات شوید.
2-وارد بخش General شوید.
3-بر روی گزینه ی Keyboards ضربه بزنید.
4-گزینه ی One-Handed Keyboard را فعال کنید.

4-استفاده از گوشی آیفون به عنوان ذره بین

شما می توانید از گوشی آیفون خود به عنوان ذره بین استفاده کنید. این ترفند برای افرادی که نمی توانند مطالب ریز را بخوانند و دسترسی به عینک یا ذره بین برای آن ها دشوار است می تواند بسیار کارآمد باشد. برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

به تنظیمات گوشی آیفون خود بروید.
روی گزینه ی Accessibility ضربه بزنید.
گزینه ی Magnifier را فعال کنید.
بعد ار انجام این مراحل اگر سه بار روی دکمه ی هوم ضربه بزنید، دوربین گوشی آیفون شما به عنوان یک ذره بین، عمل خواهد کرد.البته اگر ایفونتان دکمه هوم داشته باشد.

5-ترفند قفل کردن برنامه ها با رمز عبور در آیفون

اپل به کاربران گوشی های خود اجازه نمی دهد که هرکدام از برنامه ها را به صورت انفرادی، توسط رمزهای عبور در حالت قفل قرار دهند؛ اما می توان با استفاده از قابلیت Screen Time کاری کرد که دسترسی به این برنامه ها در محدودیت قرار بگیرد.
به عنوان یکی دیگر از ترفندهای آیفون باید بگوییم که برنامه تنظیمات در گوشی های آیفون 6 اس به بعد دارای قابلیتی با عنوان Screen Time است که به کاربران اجازه می دهد همه یا بخشی از برنامه های خود را پس از گذشت مدتی مشخص از زمان باز شدن آن ها، در حالت قفل قرار دهند.
برای انجام این ترفند ایفون کافی است به بخش Screen Time از برنامه Settings مراجعه کرده و پس از تعیین یک رمز عبور و انتخاب گزینه App Limits، یک زمان مشخص (مثلاً 1 دقیقه) را برای All Apps & Categories انتخاب کنید. همچنین می توان با مراجعه به گزینه Always Allowed، برنامه هایی که نیازی به قفل کردن آن ها ندارید را در حالت دسترسی همیشگی قرار دهید.

6-استفاده از ماوس در آیفون

به عنوان یکی دیگر از ترفندهای گوشی آیفون آیا می‌دانستید که می‌توانید یک ماوس بلوتوثی را به آیفون خود متصل و به‌جای انگشتتان از آن استفاده کنید.

به Accessibility و سپس Touch بروید تا Assistive Touch را فعال کنید. سپس از بخش Devices به Bluetooth Devices بروید. ماوس را با گوشی خود جفت کنید. می‌توانید کلیک‌های ماوس را برای شبیه‌سازی استفاده از انگشتان، شخصی‌سازی کنید.

اگر شما هم قصد خرید موبایل ایفون دارید, از طریق مراجعه به وبسایت وتوس استور, خرید خود را نهایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *