اخبار, تکنولوژی و کالای دیجیتال, نقد و بررسی

پرچمدار جدید اپل به بازار آمد! تیر خلاصی به رقبا

و بالاخره و پس از مدت ها انتظار, اپل ایفون 16 را به بازار عرضه کرد.فراتر از انتظار، جذابتر از نسل های قبل و  قویتر از آنچه فکرش را بکنید! ایفون 16 اینجاست.

آیفون 16
رنگهای آیفون 16 نرمال

زمان درخشیدن؛ عنوانی که اپل برای رویداد معرفی سری آیفون ۱۶ انتخاب کرد و به حق، نامی برازنده برای رونمایی از مدل‌های مختلف این سری به‌ویژه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس بود.این موبایل در 9 سپتامبر 2024 به بازار عرضه و معرفی شد. در ادامه به بررسی مشخصات پرچمدار جدید اپل و نحوه خرید ان به صورت نقد و اقساط از مجموعه وتوس استور میپردازیم.
با ما همراه باشید.

رونمایی ای کلی از آیفون 16

9 سپتامبر 2024 بود که اپل طی مراسمی ایفون 16 را به همراه اپل واچ و ایرپاد جدید خود به دیده جهانیان عرضه کرد. از ان دوتای دیگر میگذریم تا درگیر حاشیه نشویم و در مقاله ای دیگر به بررسی اکسسوری های جدید اپل بپردازیم.

و به ایفون 16 میرسیم که انگار اپل صد خود را در عرضه این محصول گذاشته است. و نامردی است بگوییم اینگونه نیست!

طراحی جدید برای ایفون 16 نرمال, ابعادی بزرگتر برای مدل های پرو و پرومکس, تراشه ی a18 { که برای درک توانایی ان همین بس که قدرت پردازش 35 تریلیون دیتا را در ثانیه داراست. پردازنده‌ای فوق‌العاده قدرتمند با یک موتور پردازش عصبی ۱۶ هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی ۵ هسته‌ای با ۴۰٪ سرعت بیشتر از قبل.} و دکمه کمرا که جلوتر به ان میپردازیم. همه و همه این ادعا را اثبات میکنند. اپل با دست پر به میدان رقابت آمده تا ثابت کند بهترین ها همیشه ارزش هزینه کردن را دارند.

رونمایی کلی آیفون 16

مدل های مختلف ایفون 16

اپل, ایفون 16 را در چهار مدل مختلف نرمال, پلاس,پرو و پرومکس به بازار عرضه میکند.

مدلهای مختلف آیفون 16

از بین این مدل ها, ایفون 16 نرمال و 16 پلاس از طراحی جدیدی بهره میبرند. و به دو دوربین عمودی مجهز شده اند که هر چه بهتر عمق تصاویر را ثبت کنند. و مدل های پرو و پرومکس از همان استایل سه دوربینه سری های قبل بهره میبرند ولی با ایعادی 6.9 اینچی . که میتوان گفت بزرگترین ایفون تا به حال عرضه شده است.آیفون ۱۶ پرو در مقایسه با نسل قبل، کمی بلندتر و عریض‌تر شده است و کاهش بسیار نامحسوسی در ضخامت بدنه دارد. اما تغییرات وزنش مانند ابعاد بدنه، اندک نیست و با افزایش وزن ۱۲ گرمی، سنگین‌تر از آیفون ۱۵ پرو به‌حساب می‌آید.

رنگ بندی ایفون 16

همچنین اپل امسال سری آیفون ۱۶ را با رنگ‌های نسبتاً متفاوتی در مقایسه با سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد؛ تغییری که در مدل‌های مختلف این سری، با حذف برخی رنگ‌های نسبتاً پرطرفدار مانند آبی همراه بود. بر همین اساس، آیفون ۱۶ پرو با حذف دو رنگ تیتانیوم و آبی که در آیفون ۱۵ پرو داشتیم، در رنگ‌های جدید مشکی، سفید، خاکستری و بژ روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد.

رنگهای آیفون 16 پرومکس

همچنین نسل 16 ام ایفون به دکمه کمرا کنترلر مجهز شده اند. با یک‌ بار لمس دکمه‌ی مذکور، اپلیکیشن دوربین باز می‌شود. و با دو بار لمس می‌توان عکاسی و با لمس و نگه‌داشتن آن می‌توان ویدئو ضبط کرد.کشیدن انگشت روی دکمه‌ی کمرا کنترل امکان بزرگ‌نمایی را فراهم می‌کند. و با دو بار لمس آرام آن در اپلیکیشن دوربین، دسترسی به سایر تنظیمات مانند تنظیم عمق میدان فراهم می‌شود. این دکمه، نه‌تنها دسترسی به دوربین را سریع می‌کند، بلکه در زمان کار با دوربین، با پشتیبانی از بازخورد لمسی برای ضربه‌زدن یا نگه‌داشتن دکمه، امکان دسترسی به گزینه‌های مختلفی نظیر بزرگ‌نمایی روی سوژه را نیز فراهم می‌کند.

کمرا باتن آیفون 16

دکمه‌ی کمرا کنترل علاوه‌بر فراهم‌کردن دسترسی سریع به اپلیکیشن دوربین، جست‌و‌جوی بصری ازطریق Apple Intelligence را نیز ممکن می‌کند. اپل اعلام کرده است که جست‌وجوی بصری با گوگل و ChatGPT یکپارچه خواهد شد.دکمه Camera Control از قابلیتی موسوم به Visual Intelligence بهره می‌برد که منحصر به سری آیفون 16 است. این قابلیت با دکمه کنترل دوربین فراخوانده می‌شود. به کاربران اجازه می‌دهد دوربین را سمت سوژه بگیرد و اطلاعاتی درباره آن دریافت کند. مثلاً اگر دوربین را به‌سمت رستورانی معروف بگیرید، می‌توانید توضیحاتی درباره آن رستوران ببینید.

دوربین آیفون 16 پرو مکس

دوربین اصلی آیفون 16 پرومکس 48 مگاپیکسلی با نام Fusion Camera است که فاصله کانونی 24 میلی‌متری، پیکسل‌های چهارگانه 2.44 میکرونی و دیافراگم f/1.78 دارد. و می‌تواند در فاصله کانونی 48 میلی‌متری زوم تله‌فوتو 2 برابری داشته باشد. اپل در این دوربین از نسل دوم لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت استفاده کرده است.

دوربین آیفون 16

دوربین فوق‌عریض ارتقا داده شده. و از دوربین 48 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 13 میلی‌متری با پیکسل چهارگانه 1.4 میکرونی و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. سومین دوربین گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 5 برابری است. این دوربین از فاصله کانونی 120 میلی‌متری، اندازه پیکسل 1.12 میکرونی و دیافراگم f/2.8 برخوردار است.

آیفون 16 پرو مکس باتری بزرگ‌تری دارد. و اپل مدعی شده این گوشی بهترین شارژدهی باتری تاریخ آیفون‌ها را ارائه می‌کند.اپل می‌گوید سری 16 به باتری 3355 میلی آمپری مجهز شده اند. همچنین عمر باتری گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس به 33 ساعت می‌رسد و با بهبود توزیع گرما 20 درصد پایداری بهتری ارائه می‌کند.

آیفون 16

قیمت مدل های مختلف ایفون 16

بالاتر اشاره کردیم که بهترین ها همیشه ارزش خرید دارند.این مورد درباره قیمت 1200 دلاری ایفون 16 پرومکس هم صدق میکند.

افزایش قیمت احتمالی آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس به دلیل ارتقاء‌های سخت‌افزاری و تورم و وضعیت اقتصادی نه چندان خوب جهانی توجیه‌پذیر است. با این حال، اپل معمولاً سعی می‌کند در محدوده‌های قیمتی مشابه به نسخه‌های قبلی باقی بماند. با این اوصاف، این احتمال وجود دارد که قیمت آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس ثابت بماند. یا افزایش چندانی نداشته باشد و از آن طرف، قیمت مدل‌های پرو افزایش نسبی را تجربه کند.
قیمت آیفون ۱۶ در ایران هم هنوز مشخص نیست. چون این گوشی‌ها ابتدا باید وضعیت رجیستری و سپس قیمت‌شان مشخص شود. اما اگر قیمت آن‌ها افزایش نداشته باشد، باید همان قیمت مدل‌های ۱۵ را برایشان شاهد باشیم.

ابعاد آیفون سری 16

شما به زودی میتوانید این محصول را به صور ت نقد و اقساط از مجموعه وتوس استور خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *