راهنمای خرید, نقد و بررسی

مقایسه و بررسی کامل 206 و 207+ نحوه خرید اقساطی

در بازار خودرو های داخلی, وقتی دست به انتخاب میزنید تا ماشین زیر پایتان را عوض کنید, معمولابه دنبال گزینه ای جذاب تر, با کیفیت تر و کم اصطلاک تر میروید.
و بنا به اینکه از ماشینتان چه میخواهید, گزینه ها محدود و محدودتر میشوند.
به عبارتی دیگر, سطح تقاضای ما را موجودی حسابمان مشخص می‌کند نه آرزوها و تمایلاتمان. البته امکان خرید اقساطی بسیاری از خودروهای داخلی و خارجی هم اکنون از سوی مجموعه وتوس استور با بهترین شرایط فراهم شده است تا بتوانید خودرو دلخواه خود را بدون دغدغه مالی مالک شوید.
چه قبول بکنید و چه نه, در بازار خودرو های داخلی تنوع آنقدری نیست که دستتان برای هر انتخابی باز باشد و بعضی وقت ها باید از بین بد و بدتر یکی را انتخاب کرد.
اما چرا از بین جذاب و جذابتر یکی را انتخاب نکنیم؟
وقتی صحبت از جذابیت یک خودروی داخلی میشود, اولین گزینه ای که به ذهن هر کس می اید, یک کلمه است. پژو 206.
درست شنیدید. این هاچبک معروف و محبوب فرانسوی به همراه برادر بزرگتر خود, جزو جذابترین و خوش استایل ترین خودرو های داخلی حساب میشوند.
در این مقاله قصد بررسی و مقایسه این دو خودروی جذاب فرانسوی را داریم و در اخر به نحوه خرید اقساطی این دو نیز از مجموعه وتوس استور میپردازیم.
مفتخریم با ما همراه باشید.

مشخصات ظاهری برادران فرانسوی

بزرگی میگفت= ماشین روح داره. از هر نوعی هم میخواد باشه. چه کلاسیک باشه و چه مدرن به هر حال روح داره. باید بتونید با روحش ارتباط بگیرید تا نهایت لذت را از سواری ان بگیرید!
از سخن این بزرگوارمیگذریم و بدون مقدمه چینی و بذله گویی به این دو برادر جذاب فرانسوی میرسیم. ترکیبی از جذابیت و خوش فیس بودن, به همراه مشخصات فنی قانع کننده و قیمت ایده ال در روح این دو خودرو دمیده شده تا انتخاب اول هر شخصی باشند که دنبال تیون کردن خودرو ی زیر پایشان هستند.
در یک نگاه پلتفرم هر دو خودرو یکسان بوده ولی شرکت پژو سعی کرده تا با تغییر چراغ‌ها، سپر و آینه‌های بغل، ظاهر مدرن‌تری را بر روی پژو 206 پلاس (پژو 207) پیاده‌سازی کند.
البته چراغ‌های 207 کمی حالت زننده دارند و شاید بتوان گفت که بیش از حد بزرگ هستند. اگر این چراغ‌ها را با ظاهر تکراری پژو 206 که بیش از 2 دهه آن را مشاهده کردیم مقایسه کنیم، می‌توان امتیاز بیشتری به 207 در نمای چراغ‌ها ارائه داد.
در بخش جلویی خودرو پژو 207 یک نوار LED نیز به عنوان چراغ‌های روشنایی در روز اضافه شده است. این نوار به‌همراه یک جلو پنجره‌ای که حالت لبخند دارد، توانستند سبک جدیدی را در نسل خودروهای 206 ایجاد کرده و آن را همانند یک اتومبیل امروزی کنند.
گرافیک بدنه، چراغ‌ها و ظاهر سپر در عقب خودرو 207 نیز تغییرات خوبی را به خود دیدند. همچنین هماهنگی عالی بین ظاهر جلوی خودرو و نمای عقبی ایجاد شده که کاملا شبیه به یک خودرو اسپورت نسل جدید است.
اگرچه در توجیه اینکه چرا 206 همچنان پرطرفدار است می‌توان از کم‌تنوعی بازار خودروهای داخلی هم نام برد، اما بی‌انصافی است اگر به جز قدیمی بودن و تکراری شدن، ایرادی روی ظاهر 206 عنوان کنیم. این هاچبک تخم مرغی واقعا زیباست، نه تنها از نظر بصری، بلکه هماهنگی آن با مشخصات فنی و ایمنی‌اش نیز ستودنی است.

مقایسه و بررسی مشخصات فنی

به یاد دورانی که از یک طرف المانی ها با بنز و بی ام و های کلاسیک خود در بازار جولان میدادند و ژاپنی ها با سدان های شش سیلندر.
به یاد دورانی که جاده های این مملکت زیر چرخ هشت سیلندر های عضلانی امریکایی میلرزید.
اما چرا دیگر نیستند؟
کمتر کسی میتواند منکر ثبات و پایداری 23 ساله 206 بر بازار خودروی ایران شود. خودرویی که از سال 1380 که با تیپ 1 خود به بازار عرضه شد تا خط و نشانی برای خودرو های ان سال ها و سال های بعد باشد.
از لحاظ فنی 206 فرق خاصی از لحاظ فنی با 207 ندارد و اغلب با مشخصات فنی یکسانی به بازار عرضه میشوند که در جدول زیر به مقایسه این دو میپردازیم.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

امتیاز این مرحله را بی بروبرگرد 207 از ان خود میکند. اما چرا؟
این خودرو داشبورد مدرن‌تری دارد. تلاش شده است تا بخش‌های مختلف این ماشین شکل و شمایلی مشتری پسند‌تر به خود بگیرد.
از قرار دادن کلیدهای کنترل روی فرمان و طراحی دو رنگ غربیلک فرمان گرفته تا اضافه کردن یک نمایشگر لمسی. کنسول میانی و داشبورد 207 با فضای داخلی 206 تفاوت دارد و به طراحی روز، نزدیک‌تر است.
پنل‌های پشت فرمان نیز تغییر کرده است و شکل و شمایلی زیباتر به خود گرفته، درست مانند دریچه‌های تهویه هوا. از نظر ظرفیت و گنجایش کابین، با توجه به اینکه ابعاد دو خودرو یکی است تفاوتی وجود ندارد.

206 تیپ 5 آپشنال‌ترین نسخه 206‌های موجود در بازار است، 207 نیز از نظر امکانات رفاهی شرایط مناسبی دارد، البته اخیرا ایران خودرو باز هم با بهانه‌هایی نامعلوم (بخوانید مشخص)بخشی از امکانات این خودرو را برداشته و آن را به امکانات سفارشی تبدیل کرده است!
اغلب امکانات رفاهی این دو خودرو یکسان هستند که در ادامه به معرفی ان ها می پردازیم=

مه شكن جلو و عقب
قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو
چراغ همراهي تا درب منزل در محیط‌های تاريک
تهویه اتوماتیک
رینگ فولادی
آینه جانبی برقی
صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع
پشت‌سری جلو با قابليت تنظيم ارتفاع
شیشه بالابر برقی
سنسور دنده عقب
فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترل

برخی از این امکانات هم منحصر به 207 هستند که در 206 یافت نمیشوند=
سیستم مالتی مدیاGPS، DVD، پورت USB، بلندگو درهاي جلو و عقب، تيوتر صوتي جلو، بلوتوث
صفحه نمایش 7 اینچی لمسی
صندلي راننده و سرنشين با قابليت تنظيم 4 جهت به‌صورت دستي، پشت‌سری جلو و عقب قابل تنظيم
سقف شیشه‌ای پانوراما قابل سفارش
دوربین دنده عقب
دزدگیر فابریک قابل سفارش
کروز کنترل قابل سفارش

نحوه خرید اقساطی از مجموعه وتوس استور

هر دو خودروی 206 و 207 جزو خودرو های داغ و ترند, خوش معامله و پر فروشنده بازار میباشند.
اما به دلیل تورم و افزایش قیمت ها, دست بسیاری از علاقه مندان از تملک همچین ماشین هایی کوتاه مانده و خیلی ها بنا به دلایل اقتصادی توان خرید انها را ندارند.
خبر خوب این است که مجموعه وتوس با روزمه ای بسیار قوی و طولانی در بازار موبایل, قصد فروش اقساطی برخی خودرو های داخلی و خارجی را با شرایطی واقعا مناسب و تحویلی فوری دارد.
میتوانید با چهل درصد پیش پرداخت و تسویه الباقی مبلغ با چک تا 18 ماه, صاحب خودروی رویایی خود شوید.
و در صورت تسویه ای زودتر, شامل تخفیف میشوید.
برای اطلاع از شرایط بیشتر و نهایی کردن خریدتان, با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید و یا به پیج vetos-khodro مراجعه کنید.

جمع بندی نهایی

اگر از ظاهر 206 خوشتان می اید, دوست دارید ماشینی کلاسیک داشته باشید که قیمتی واقعا ایده ال دارد, 206 گزینه ای مناسب برایتان است.
و اگر به دنبال گزینه ای جذابتر میگردید که از اپشن ها و امکانات رفاهی بیشتر و بهتری برخوردار باشد و خودرویی با کلاس تر سوار شوید با هزینه ای بالاتر, 207 پیشنهاد مجموعه وتوس استور به شماست.

شما میتوانید هر دوی این خودرو ها را به صورت نقد و اقساط از مجموعه وتوس خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *