تکنولوژی و کالای دیجیتال, راهنمای خرید گوشی, نقد و بررسی

بررسی گلکسی زد فلیپ 6,پرچمدار پرادعا

بررسی گوشی زد فلیپ6

پیشرفت های قطره چکونی سامسونگ ادامه دارد. زد فلیپ 6 پرچمدار پرادعا شاید بهترین توصیف برای گوشی جدید سامسونگ باشد که سروصدای زیادی در بیان گوشی های تاشو 2024 به پاکرده مدلی که در نگاه اول تفاوت ظاهری چشمگیری با نسل قبلی داره ودر بخش دوربین وپردازنده پیشرفت کرده وبه سخت افزاری قویتر نسبت به نسل قبلی خودش مجهز شده است در ادامه ی مطلب به هوش مصنوعی ,مشخصات نمایشگر وسخت وافزار ودوربین این گوشی تاشو سامسونگ میپردازیم.

هوش مصنوعی Z Flip GALAXY AI:

طراحی به تصویر (Sketch to Image)

با Galaxy AI روی صفحه‌نمایش گلکسی زد فولد ۶، تجربه‌ی استفاده از قلم S Pen را به سطح تازه‌ای می‌رسد. قابلیت طراحی به تصویر خلاقیت شما را با ارائه‌ی پیشنهادهای تصویری هنگام ترسیم یا طراحی مستقیم روی عکس‌ها در گالری یا یادداشت تقویت می‌کند.

مترجم بهبود‌یافته (Enhanced Interpreter)

هوش مصنوعی گلکسی دسترسی به قابلیت‌های ارتباطی را در گلکسی زد فولد ۶ آسان‌تر کرده است. استفاده بهینه از طراحی دو صفحه‌نمایش آن، امکان استفاده از حالت مکالمه را برای مترجم فراهم می‌کند؛ جایی که هر دو شرکت‌کننده می‌توانند به‌ راحتی ترجمه‌ها را در هر دو صفحه‌‌ نمایش اصلی و بیرونی ببینند و بدین‌ترتیب، تعامل روان‌تر و طبیعی‌تری داشته باشند.

دستیار یادداشت (Note Assist)

این قابلیت سازمان‌دهی یادداشت‌های جلسات را با ترجمه و خلاصه‌سازی و فرمت‌بندی خودکار آسان می‌کند.

ویژگی رونوشت جدید (New Transcript Feature)

می‌توانید صدای ضبط‌‌شده را مستقیماً در Notes رونوشت کنید و ترجمه و خلاصه‌سازی انجام دهید.

ترجمه روی متن (PDF Overlay Translation)

ترجمه و قرارگیری (Overlay) بی‌نقص فایل‌های PDF را تضمین می‌کند و اطمینان می‌دهد که متن و تصاویر و نمودارها به‌طور دقیق در متن یادداشت‌ها نمایش داده می‌شوند.

سازنده (Composer)

این قابلیت جدید به صفحه‌کلید سامسونگ اضافه شده است و با تجزیه‌ و‌ تحلیل پست‌های قبلی شما، متن پیشنهادی را براساس کلمات کلیدی برای ایمیل‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. قابلیت Composer با هدف استفاده در شبکه‌های اجتماعی، متنی را می‌سازد که با لحن شما مطابقت داشته باشد.

CIRCLE TO:

کافی است روی هر قسمت از صفحه‌نمایش دایره‌ای بکشید تا جستجوی سریع درباره محتوی دایره آغاز شود. هوش‌ مصنوعی با جستجو درباره محتوی دایره اطلاعات مرتبط را نمایش می‌دهد.

طراحی دوربین ها

چشمگیر ترین تغییر زد فلیپ 6 با نسل قبل به کار گیری از دو رینگ هم رنگ در دور دوربین های پشتیه این تغییر اونقدری بزرگ به نظرمیرسه که ممکنه تصور کنین طراحی زد فلیپ 6 درمقایسه زد فلیپ 5 تغییرات بسیار پر سر و صدایی داشته اما اینطور نیست!

دوربین سلفی: زد فلیپ 6 از یک دوربین 10 مگاپیکسلی استفاده میکنه که کاملا مشابه نسل قبلیه و هیچ تغییری نداشته اگرچه دقت این دوربین درثبت تصاویر سلفی با حفظ رنگبندی طبیعی پوست و جزییات دقیق صورت مثل گذشته قابل قبوله.
اما به رسم تمام گوشی های تاشو دوربین های پشتی میتونن تصاویر سلفی با کیفیت تری ثبت کنن.

دوربین اصلی: دوربین اصلی Z FLIP 6 دارای دولنز است که نو اوری های هوشمندانه ای درخود جای داده است و متشکل از سنسور 50 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز DUAL PIXEL ولرزش گیر اپتیکاله واز فیلتر رنگی TETRA CELLبه کارگیری شده همان حسگری که نقش اصلی S24الترا را ایفا میکند.
به نظر من، یکی از بزرگترین نقاط قوت دوربین های زد فلیپ 6 در مقایسه با نسل قبل و حتی نسبت به بسیاری از رقبا، کارایی این دوربین در زمان زوم کردن روی سوژه های مختلف است .
همونطور که در 3 اسلاید پایین میتونین ببینین، دوربین اصلی زد فلیپ 6 در زمان بزرگنمایی در حالت های 3، 5 و 10 برابری، نه تنها با کاهش دقت در ثبت جزئیات روبرو نمیشه، بلکه میتونه تصاویری رو ثبت کنه که حتی از لحاظ روشنایی هم وضعیت بسیار بهتری نسبت به زد فلیپ 5 دارند.
مجموعه دوربین های زد فلیپ 6 امکان ضبط ویدیو با حداکثر وضوح 4K و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه رو دارن که از این نظر، صرفا دوربین سلفی اضافه شدن نرخ فیلمبرداری 60 فریم بر ثانیه رو در وضوح 4K تجربه کرده و وضوح و سرعت دوربین های اصلی مانند نسل قبل است.

باتری و شارژدهی

ظرفیت باتری زد فلیپ6 درمقایسه با نسل قبل افزایش 8 درصدی رو تجربه کرده وعدد3700 در زد فلیپ5 به4000رسیده است و این باتری با اداپتور25Wسیمی شارژ میشه و قابلیت شارژ بی سیم با اداپتور 15wهم داره علاوه براین قابلیت شارژمعکوس با توان4.5 وات هم دارد.
با آداپتور 25 واتی، این گوشی در مدت 30 دقیقه حدود 44 درصد شارژ میشه و برای شارژ کامل به 1 ساعت و 41 دقیقه زمان نیاز دارد. این میزان، از زد فلیپ 5 بیشتره و انتظار نداشتیم که افزایش 300 میلی آمپری ظرفیت باتری، مدت زمان شارژ شدن کاملش رو نزدیک به 20 دقیقه افزایش بده. این گوشی میتواندبه مدت 16ساعت و10دقیقه وب گردی مداوم, 9ساعت و8دقیقه پخش ویدیو, و 10ساعت و20دقیقه بازی بدون وقفه راتحمل کند.

سخت افزار و نمایشگر

سخت افزار: زد فلیپ 6 ازچیپست پرچم دار اسنپدراگون8نسل 3بهره میگیرد بر خلاف زدفلیپ5 سامسونگ درگوشی تاشوی جدیدش رم 8گیگابایتی را حذف کرده ورم12گیگابایتی روجایگزدین کرده همچنین ازیک سیستم خنک کننده در بخش مرکزی پردازنده به نام

Vapor Chamber استفاده شده است وعملگرد پردازشی رو تا حدزیادی نسبت به قبل افزایش داده است واگرقصد خرید گوشی تاشو دارین که از استاندارد های به روز دنیا بهره مند باشه زد فلیپ 6 رو پیشنهاد میکنیم.

نمایشگر: نمایشگرهای زدقلیپ6 تقریبا تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته اند. وقتی گوشی را باز میکنید با یک نمایشگر6.7اینچی تاشو روبه رو میشوید و یک نمایشگر 3.4 اینچی ازجنس شیشه باپوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 درپنل بیرونی قرار گرفته است.

هردونمایشگر ازنوعOLEDهستند, به طور دقیق تر نمایشگر داخلی تاشو Dynamic LTPO AMOLED 2x و نمایشگر کاور ازنوع SUPER AMOLEِD است.

نمایشگر اصلی از رزولوشن 1080 در 2640 پیکسل بانسبت تصویر کشیده 22:9 بهره میبرد.درزمینه روشنایی اعداد مشابهی باگلکسی s24 مشاهده میکنید و وقتی روشنایی تطبیقی را روشن میکنید زدفلیپ6 مکی نسبت به نسل قبل خود بهبود یافته است.

این گوشی را میتوانید نقد واقساط از وتوس استور در شعبه های تهران,کرج, اندیشه وسنندج تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *